Çanakkale Bisiklet Festivali (23-24-25 Mart 2018)

Çanakkale Bisiklet Festival(23-24-25.03.2018)

Evet nihayet beklenen zaman geldi. Daha önceden toplamda üç kez katıldığım Çanakkale Bisiklet Turuna bu kez Merve ile birlikte katılacağız. Hava tahminlerine göre bizi sıcak bir hava beklemiyor. Buna göre çantalarımızı hazırladık. Merve ilk defa Çanakkale’yi ziyaret edecek. Bisikletle Çanakkale birleşince heyecan ve merak seviyesi de yükseldi.

İstanbul Metro Bisiklet

Biz Çanakkale Bisiklet Festivali’nden bir gün önce gidip geçmiş yıllarda olduğu gibi Eceabat-Conkbayırı etabını da ekleyerek turumuzu üç gün olarak planladık. 22 Mart perşembeyi cumaya bağlayan gece saat 01.00 seferiyle İstanbul’dan Eceabat’a doğru hareket ettik. Bisikletlerimizi bagaja koymakta herhangi bir sorun yaşamadık.

Eceabat-Conkbayırı-Çanakkale(23.03.2018)

Gece yolculuğu olması sebebiyle tahminimizden önce sabaha karşı 05.30-06.00 arasında Eceabat iskeleye vardık.Hemen iskelenin yanında cafe vardı. Planımız güneş doğana kadar burada beklemek ve ilk ışıkla birlikte yola koyulmak. Tam planımıza uyan bu durum bizi çok mutlu etti.

Hava henüz aydınlanmamıştı fakat yağmurun şiddeti ve bayrağın sert dalgalanma sesinden hava tahminlerinin yanılmadığı anlaşılıyordu. Cafede beklerken Merve biraz daha uyudu. Ne de olsa otobüs uykusu yatakta uyumaya benzemiyordu. Ben çay içip havanın yavaş yavaş aydınlanmasını izledim. Sonunda güneş doğmuş etrafımız aydınlanmıştı. Bu arada Merve’de uyandı. Genelde insanların sevdiği gibi oda güneşli havada bisiklete binmeyi seviyor ve bu hava şartlarını gördüğü için aklında “Acaba bugün çıkmasak mı?” sorusu dolaşıyordu. Merve’nin aklındaki soruyu birlikte değerlendirdik. Saat 08.30 a kadar bekleyecek ve son kararımızı o zaman verecektik.

Çanakkale Çamur Yağmur

Beklediğimiz saat geldi. Eceabat’ta indiğimizden bu yana süren çamurlu yağış ve rüzgar yerini parçalı bulutlu bir bahar havasına bıraktı. Artık yola çıkma zamanı… Kısa bir süre deniz kıyısından huzuru ve sessizliği içimize çekerek sakin bir başlangıç yaptık.

Çanakkale Deniz

Çanakkale Deniz Merve

Yolumuz gerçekten çok güzel. İstanbuldan gelen bizler için çok fazla doğal renk içeriyor. Çanakkale Destanı Tanıtım Merkezine kadar birkaç tur otobüsü ve resmi görevli araçlar hariç neredeyse hiç araç geçmedi.

Çanakkale Bahar

Çanakkale Barış

Çanakkale Doğa Manzara

Yolumuz üzerindeki ilk durağımız Çanakkale Destanı Tanıtım Merkeziydi. Burada Çanakkale Savaşı’nın en önemli kesitlerinden oluşan bir saatlik simülasyon ve müze bulunuyor. İki kata yayılmış olan müzede savaşta kullanılan birçok eşya sergileniyor. Ayrıca duvarlarda savaşın seyrini değiştiren olaylarla ilgili alıntılar yapılarak anlatım desteklenmiş. Tarihimizle, atalarımızla gururlandık. Şehitlerimizin ruhları şad olsun!

Çanakkale Destanı Tanıtım Merkezi

Çanakkale Destanı Tanıtım Merkezinden sonra yanımızda bulunan rehber kitabımız ile geçtiğimiz yerler ve oralarda yaşanan olayları okuyarak yolumuza devam ettik. Tek yön olan bu yolda yavaş yavaş tırmanışlar başladı.

Çanakkale Tırmanış

İkinci durağımız olan 57. Alay Piyade Şehitliğine vardık ve burada şehitliği ziyaret edip biraz mola verdik.

57. Alay Piyade Şehitliği

57. Alay Piyade Şehitliği’nde Türkiye’nin en yaşlı gazisi iken 10 Eylül 1994 te 108 yaşında vefat eden Hüseyin KAÇMAZ’ın bronzdan yapılmış heykeli bulunuyor.

Türkiye'nin En Yaşlı Gazisi

Conkbayırı’na doğru eğim biraz daha artmıştı. Kısa bir sürüşün ardından Conkbayırı’na vardık. Savaşın seyrinin değiştiği bu bölgede;

25 Nisan 1915 sabahı Conkbayırı’na doğru ilerleyen düşmana karşı 57. Piyade Alayı ile taaruza başlarken Mustafa Kemal ATATÜRK “Ben size taaruzu emretmiyorum, ölmeyi emrediyorum, biz ölünceye kadar geçecek zaman zarfında yerimize başka kuvvetler gelir, başka komutanlar hakim olabilir.” emrini vermiştir.

Ayıca bu emir Conkbayırı’nda bulunan iki numaraları Mehmetçik Parkı kitabesinde de yer almaktadır.

Çanakkale'de Güneşli Gün

Sabah yağan yağmurdan ve esen rüzgardan eser yok. Yaprak kıpırdamıyor desem abartmış olmam. Conkbayırı’nı ziyaretten önce gözleme yiyip çay içtik. Bir yandan da rehber kitabımızdan bulunduğumuz yer hakkında bilgi edinmeye devam ettik ve ardından alanı ziyaret ettik.

Conkbayırı

Bu yoldan sonrası Merve’ye büyük bir sürpriz. Çünkü Conkbayırı’ndan neredeyse Eceabat’a kadar uzun ve güzel bir iniş olduğunu bilmiyordu. Bu güzel inişle birlikte tam da tahmin ettiğimiz saatlerde Eceabat-Çanakkale feribotuna yetiştik.

Eceabat Feribot

Hotelimize yerleştikten sonra Çanakkale’yi hızlıca keşfetmek için kendimizi dışarı attık.

Çanakkale Saat Kulesi

Günlük Yol Bilgisi:Eceabat-Conkbayırı-Çanakkale 34 km

Çanakkale-Truva Antik Kenti-Çanakkale(24.03.2018)

Bugün Çanakkale Bisiklet Festivali başlıyor. Uyandığımızda yağmur yağıyordu. Biz de yağmura göre eşyalarımızı hazırladık. Başlangıç noktası olan Troya Park Alışveriş Merkezi’nin önünde doğru yola çıktık. Çanakkale’nin içerisinden geçerken 2015 yılında arkadaşımla birlikte yaptığım Antalya-Edirne bisiklet turu aklıma geldi. Merve’ye anılarımı anlatırken başlangıç noktasına vardık. Yağmura  rağmen alan düşündüğümden daha kalabalıktı. Merve alışveriş merkezinin içerisinden kayıt için gerekli işlemleri yapıp tekrar yanıma geldi.

Çanakkale Bisiklet Festivali Başlnagıcı

Merve ilk kez böyle bir kalabalık grupla sürüyor. Saat 10.30 gibi Truva etabı başladı. Çanakkale’den ayrılıp Kepez’e doğru ilerledik. Yolda Velespitli Seyyah Sabri ile tanıştık. Keyifli sohbetle birlikte yaklaşık bir saat sonra ilk mola yerine vardık. Burada turun ne kadar kalabalık olduğu bir kez daha anlaşılıyordu. Su ve diğer ikramlardan yararlanmak için mola alanının içine girdik. Fakat su ve meyve püresi haricinde bize başka bir ikram kalmamıştı. Kısa bir molanın ardından yolumuza devam ettik.

Çanakkale Yağmurdan Önce

Buraya kadar trafiğe engel olmayacak şekilde ara yollardan geldik. Mola alanından sonra bölünmüş yolun sağ tarafı tamamen bize aitti. Yola çıkar çıkmaz güzel bir iniş bizi bekliyordu. Tabi ne derler her inişin bir çıkışı vardır. Bu inişin ardından önümüzde güzel bir tırmanış bizi bekliyordu. Tam bu tırmanıştan önce Merve “Hava güzel” demişti. Sonra yavaş yavaş tırmanmaya başladık. Kısa bir süre sonra yaklaşık 40 dakika boyunca şiddetli sayılabilecek bir yağmura yakalandık. Başta yağmurluklarımızı giymedik ama yağmur şiddetini arttırınca giymek zorunda kaldık.

Çanakkale Çocuk Bisikletli

Yağmurla birlikte yolumuza devam ettik. Bir süre sonra yine ara yollardan köylerin içerisinden geçerek saat 13.00 gibi Truva Antik Şehri’ne vardık. Verilen ikramlarla enerjimizi tamamladık. Truva Antik Kentinde biraz zaman geçirip dönüş yoluna doğru yola çıktık.

Truva Yolunda

Truva Antik Kenti

Dönüşümüz de aynı güzergahtaydı. Tırmandığımız yerleri keyifle indik. Bazı yerlerde Çanakkale’nin meşhur rüzgarını tattık. Yolda kısa molalar verdik. Zaman zaman Velespitli Seyyahla birbirimizi kaybetsekte gün içerisinde birlikte çok zaman geçirdik. Ama unuttuğumuz bişey var. Birlikte hiç fotoğraf çekilmedik. 🙁 O ÇOMÜ Dardanos yerleşkesinde kamp attığı için bugünlük yolumuz ayrıldı.

Truva Dönüş Yolu

Sonra sabah ilk mola yerinde bu kez ikram olarak makarna veriyorlardı. Burada 700binkm’den Rahman (Marko) ile görüştük. Artık Çanakkale’ye dönme zamandı geldi.

Son Mola Arbella

Yağmur ve rüzgar bizi turun sonuna doğru biraz üşüttü. Edirne’den katılacak arkadaşım kar videosu gönderdi. Soğuğun ve yağışın sebebi şimdi belli oldu. Neyse ki en azından kar yağmadı. 🙂 Turumuzu bitirmeden hemen önce Çanakkale kordonda bulunan ve Truva filminde kullanılan Truva atından da bir hatıra fotoğrafı aldık.

Truva Atı

Hotelimize gidip biraz dinlendik. Akşam Çanakkale’nin meşhur peynir helvasını yedik. Yine Antalya-Edirne turundan hatıralar canlandı.

Günlük Yol Bilgileri: Çanakkale-Truva Antik Kenti-Çanakkale 74 km

Eceabat-Şehitlik Abidesi-Kilitbahir(25.03.2018)

Bu sabah yine yağmur yağıyordu. Kahvaltıdan sonra çantaları son kez kontrol edip odamızdan çıkış yaptık. Bu gece otobüsümüz 23.00 da olduğu için çantalarımızı valiz odasına bırakıp feribota geçtik.

Eceabat Feribot

Feribot uzun süre kalkmadı. Yaklaşık yarım saat feribotun kalkmasını bekledik. Geçtiğimiz yıllarda Çanakkale Bisiklet Turuna birlikte katıldığım EDOSK yönetim kurulu üyesi Berker KARTEL ve Antalya-Edirne turundaki yol arkadaşım Bilge Çağrı GÜNAY Eceabat’a gelmiş bizi bekliyorlardı. Uzun bir bekleyişin ardından feribotumuz kalktı.

Çanakkale'de Edirneliler

Saat 10.30 gibi Çanakkale Bisiklet Turunun ikinci etabı başladı. Birlikte sürüşe başlayıp eski Çanakkale Bisiklet Turlarının her zaman olduğu gibi yine kısa bir değerlendirmesini yaptık. Seyit Onbaşı anıtının yanından geçerek yola devam ettik. Yolda yine 700km’den Rahmanla karşılaştık ve sohbet etmeye başladık. Merve’nin selesi ve gidonunun doğru ayarlanmadığını anlattı. Tuna Nehri Bisiklet Turumuzda bisikletleri kutularken ayarlarını değiştirmek zorunda kalmıştım. Muhtemelen ayarları burada bozdum.

Çanakkale Yeşil Sarı

Muhabbetle birlikte yol akıp gidiyordu. İlk mola yerimiz olan Soğanlı Dere Şehitliğine vardık. İkramlarımızı alıp kısa bir dinlenmenin ardından tekrar yola çıktık. Bahar yolda bize tüm güzelliklerini sunuyordu.

Çanakkale Şehitlik Abidesi

Soğanlı Dere Şehitliğinden sonra ara ara tırmanışlarla birlikte Şehitlik Abidesine vardık. Bu alan insanın tüylerini diken diken yapıyor. Abideyi ve alanı ziyaret edip bir süre mola verdik.

Şehitlik Abidesi

Burada Rahman bizi buldu ve Merve’nin bisikletinde hızlıca yapılabilecek ayarlamaları da yaptı. Kendisine gösterdiği ilgiden dolayı tekrar teşekkür ediyoruz. Saat 14.00 gibi alandan yola çıkmamız için anonslar yapıldı. Biz de bu duygu dolu alandan yavaş yavaş ayrıldık. Dönüşümüz yine aynı güzergah üzerinden geçti.

Şehitlik Dönüş Yolu

Seyit Onbaşı

Namazgah Tabyası’nın bulunduğu alanda Çanakkale Bisiklet Festivali sona erdi. Çanakkale Bisiklet Turuna katılım sayısı arttıkça her geçen yıl organizasyonu gerçekleştirmek daha da zorlaşıyor. Fakat her şeye rağmen bu organizasyonda emeği geçen herkese çok teşekkürler.

Çanakkale Bisiklet Festivali Madalyası

Dönüş için gece 23.00 otobüsüne biletimiz vardı. Yanlış hatırlamıyorsam 8-9 tane bisikleti birlikte sığdırmaya çalıştık. Ayrıca orada yardımcı olan arkadaşlar yazıyı okuyorsa onlara da teşekkür ederiz.

Turun tamamında Merve’den beklemediğim bir performans göstererek bisikletten hiç inmeden tırmanışlarda tamamını çıktı. Yer yer rüzgar ve yağmura rağmen bunu başardı. Onu tebrik ediyorum.

Günlük Yol Bilgileri: Eceabat-Şehitlik Abidesi-Kilitbahir 60 km

Turumuzla ilgili hazırladığımız videoyu aşağıdan izleyebilirsiniz. İyi seyirler 🙂