325

Tuna Nehri Bisiklet Turu | 5. Gün (Deggendorf-Passau)

Tuna Nehri Bisiklet Turu | 5. Gün (Deggendorf-Passau) 14.08.2017

Tuna Nehri Bisiklet Turumuzun Tuna Nehri kıyısında olan kısmına başladık. Bu sabah Deggendorf’ta uyandık. Bugünkü rotamız Deggendorf-Passau. Dün çadır ve çantaları toparlarken çok fazla zaman harcadığımızı fark ettik. Toparlanma konusunda bazı karalar aldık, bunu hızlandırmalıydık. Dün gece çantalarımızın neredeyse tamamını toplarladık. Aldığımız karar işe yaradı ve sabah çok kısa sürede hazırlandık.

yesillikler-icinde-ev

Sabah konakladığımız kampingte müsli ile kahvaltı yaptık. Dün Deggendorf’a varmadan benim jant teli kırılmıştı. Kahvaltı yaparken yakınlarda bisiklet dükkanı araştırdık. Kahvaltımızın ardından bisiklet dükkanına gittik. İlk gittiğimiz dükkan kapalıydı. Diğeri açıktı ancak randevuyla çalışıyordu ve inanılmaz bir bakım sırası vardı. En az üç saat beklememiz gerektiğini söylediğinde çok şaşırdık. Yolda başka bir bisiklet dükkanı bulacağımızı ümit ederek yola koyulduk. Başka bir kasabada bisikletçi bulup bir adet kırık jant telini 35€ karşılığında yaptırdık.

deggendorf-bisiklet

Bisiklet yolu önce tarla aralarından geçti. Bazen bisiklet yolunu bulmakta zorlandık. Bir süre sonra kendimizi güzel yeşillikler ve Tuna Nehri’nin yanında bulduk. Vilshofen’e gelmeden hemen önce bulunan kampingten sularımızı doldurup yolumuza devam ettik. Çeşmenin üzerinde bulunan elma ağacından da elma koparmayı ihmal etmedik 🙂

yesil-bisiklet-yolu

Biraz ilerledikten sonra tam nehir kıyısında bulunan küçük bir havalimanın yanından geçtik. Havalimanının muhtemelen sportif amaçlı olarak kullanılan küçük uçaklar kalkıp iniyordu. Tam yerden havalanmaya başladığı yerin köşesinden bisiklet yolu dönüyordu. Sıcak altında birçok deneme yaptık ancak bir türlü uçak kalkarken fotoğraf çekilmeyi başaramadık. 🙁

vilshofen-havaalani

Bisiklet yolu üzerinde bisikletçiler için yapılmış cafeler görmeye başladık. Biraz dinlenmek ve bu güzel yerlerin tadını çıkarmak için cafeye oturduk. Sadece bisikletçiler vardı ve gerçekten çok huzurluydu.

tuna-nehri-bisiklet

Merve önden gidiyordu. Nehir kenarında onun en çok sevdiği çiçek olan papatyaları gördüm. Hiç ona çaktırmadan papatyaları topladım ve ona getirdim. Unutmayalım bisikletçi adam aynı zamanda romantiktir. 🙂

merve-papatya-bisiklet

Geceden çantalarımızı hazırlamamızın faydasını gördük. Cafeden saat 15.30 civarında ayrılırken bugün ulaşmayı planladığımız Passau’ya sadece 13 km kalmıştı. Oldukça rahat bir şekilde devam edip gemilerin geçişleri için yapılmış bu köprüden Passau’ya giriş yaptık.

passau-gemi-gecisi

Tura başlamadan önce Passau turist information bürosundan Passau-Viyana arası bisiklet rotası ile ilgili güzel bir harita olduğunu öğrenmiştik. Şehre vardığımızda mesai bitmeden büroyu aramaya başladık. Birçok kişiye sorduk bir türlü bulamadık. Sonra sinir olup aramaktan vazgeçtik.

passau-bisiklet

Şehir meydanında bulunan bir alışveriş merkezinde Türk dönercide döner yedik. Yarın Almanya’da resmi tatil bu yüzden yiyecek alışverişi yaptıktan sonra Passau’nun ucunda iki nehrin birbirine karışmadığı kısmı görmeye gittik. Güneş o yöne doğru vurmadığı için ve biz yüksek bir yerden bakmadığımız için maalesef ki net olarak göremedik.

passau-nehir

Nehir kıyısından ayrılarak kalacağımız Camping Passau isimli kamp alanına gittik. İki kişi, bir çadır ve bir gece konaklamaya 19€ ödeme yaptık. Çadırımızı kurup duş aldık.

passau

Yol bilgileri: Deggendorf-Passau arası 74km

Video

Tuna Nehri Bisiklet Turumuzun 4 ve 5. gününü içeren videomuzu aşağıdan izleyebilirsiniz.