Ukrayna – Polonya – Almanya – Çekya Bisiklet Turu | 5. Gün Debica – Brzesko (31.08.2018)

Dün gece çok iyi uyuyamadık. Kamp kurduğumuz büyük çadır altında her şey o kadar çok yankı yapıyor ki her seste etrafımıza birileri geliyor sandık. Bayraklarınımızın dalgalanması bile yankıdan dolayı çok fazla ses çıkardı. Küçük ağaçlardan sürekli düşen meşe palamutları sanki birinin yakınlarımızda yürümesi gibi ses çıkarıyordu. Birlikte çok huzursuz bir gece geçirdik. Hatta bir ara ben yanımdaki bıçağı alıp dışarı baktım. Bayrakları izleyince sesin yankıdan dolayı bu kadar fazla olduğunu anladım. Ama uykumuz bölünmüştü. Ben sabah 06.15 civarında uyandım. Merve benden yarım saat sonra uyandı.

jalowce-camping
Jalowce Camping’te çadır kurduğumuz yer

Sabah Merve uykusuz ve huzursuz bir gece geçirmesi sebebiyle Krakow’a trenle geçmeyi oradan sonra tekrar değerlendirme yapmayı teklif ediyor. Bende ona yolda olmanın iyi yanlarının yanında kötü yanları olabileceğini anlatıyorum. Tabi aramızdaki bu durum bir tartışmaya dönmeden güzelce konuşularak hallediliyor. Biz bunları konuşurken zaman su gibi akıp geçiyor. Çadırımız ve eşyalarımızı toparlayıp saat 08.00 gibi yola çıkıyoruz.

Jalowce Camping

Bugünkü planımız Polonya’nın Brezesko şehrine varmak. Debica şehrinin dışında bir süpermarketin yanında bulunan otobüs durağında kahvaltı yapmak için duruyoruz. Yolda olmanın bu yanını çok seviyorum. Heryerde yemek yiyebiliriz. Tura başlamadan önce rotamızın tamamını taslak olarak belirledik. Ama her gün o plan dahilinde gideceğiz anlamına gelmiyor. Biraz önceden plan biraz da anlık kararlarla günlük rotalarımızı şekillendiriyoruz. Süpermarketten kahvaltılık alışverişinden sonra  sandalyelerimizi çıkarıyoruz. Güzel bir kahvaltı üzerine bir de Türk kahvesi değmeyin keyfimize.

otobus-duraginda-kahvalti
Otobüs durağında kahvaltı

Kahvaltının sonrasında yolumuza devam ediyoruz. Bugün araç yoğunluğunun biraz daha az olduğunu düşündüğümüz yollardan geçeceğiz. Yoldayken “İyi ki bu yolu tercih etmişiz” diyoruz çünkü gerçekten güzel kasabalar ve ormanlık alanlardan geçiyoruz. Kasabalardan birinden geçerken okul çıkış saatine rastlıyoruz. Yaklaşık 15 çocuk bisikletleriyle okuldan çıkıyor ve tek sıra halinde yolun karşısına geçiyor. Tabi hemen kıyaslamalar değerlendirmeler havada uçuşuyor.

orman-yolu
Orman yolu

Bu yol bize çok iyi geliyor, dün geceyi ve sabahı unutturuyor.

Yeşillikler arasında

Tarnow’a geldiğimiz de Merve “Polonya’da olduğumu hatırlattı.” diyor. Tarnow güzel bir şehir. Yürüyüş yolunda güzel ve bakımlı binaları var. Karnımız acıktı ne yiyelim diye dolanırken bir pizzacıyı gözümüze kestiyoruz. İçerisi çok güzel tasarlanmış ve çalışanların tamamı kadın. Doğru yeri seçtiğimizi yediğimiz lezzetli pizzalardan sonra onaylıyoruz. Hazır böyle bir yer bulmuşken biraz da geçirdiğimiz eski günler hakkında video çekiyoruz.

Tarnow

Yemeğin üzerine yolda gördüğümüz bir çok kişinin elinde olan kocaman dondurmanın kaynağına da yakın olduğumuzu fark ediyoruz. Karnımız doydu şimdi dondurma zamanı 🙂

Merve dondurmayı kaptı 🙂

Bisikletlerimiz elimizde yavaş yavaş yürüyüş yolunda devam ederken Tarnow şehrinin logosu dikkatimizi çekliyor. Mavi zemin üzerine sarı ay yıldız. (Daha sonra araştırma yaptık ama ülkemizle ilgili bir bağlantı bulamadık.)

Yemek ve dondurma yenildi, şehir merkezinde de biraz turladığımıza göre artık yolcu yolunda gerek. Gün içerisinde bazen birlikte fotoğraf çektirmeyi unutuyoruz. 🙂 Bugünden ikimizinde bulunduğu tek fotoğraf var.

gezginkizanlar-tarnow
Günün birlikte tek fotoğrafı

Brezesko’ya kadar 30 km yolumuz var. Tarnow’dan bisiklet yollarını takip ederek kolayca çıkıyoruz. Şehrin dışına bile çıktığımızda bisiklet yollarının devam etmesi bizi şaşırtıyor. Bir çok kez otobanın altından, üstünden ve yanından geçerek bisiklet yolunda sürmenin keyfini çıkarıyoruz. Bazı yerlerde araçlarla birlikte de gitsek pek fazla araç yoğunluğu olmadığı için pek etkilenmiyoruz.

otoban-kenarinda-bisiklet-yolu
Otobanın kenarında bisiklet yolu

Booking’ten Brezesko yakınlarındaki baktığımız hotele doğru gidiyoruz. Hotelimize yerleşip biraz dinlenip keyif yaparız diye planlarken baktığımız konumda hotel olmadığını görünce büyük bir hayal kırıklığına uğruyoruz. Ana yoldan ayrılıp içeri de girmiş olduk. Artık geri dönsek daha fazla zaman kaybetmiş olacağız. İlk bulduğumuz marketten yiyecek bişeyler almalıyız. Tam markete gelmenden önce müstakil evlerden birinden“selamın aleyküm” diye bir ses geliyor. Sesi sadece benim duyduğumu düşünerek markete doğru yöneliyorum. Merve’de biri “selamın aleyküm” dedi diyor. Hemen evin oraya gidiyorum. Adamla İngilizce konuşmaya başlıyoruz. Fakat adam “Türk Bayrağını görünce selam vermek istedim” gibi bişeyler diyor. Bende yakında hotel olup olmadığını soruyorum ve 6-7 km ileride bir hotel olduğunu öğrendikten sonra teşekkür edip Merve’nin yanına geri dönüyorum. Market alışverişinden birkaç km sonra kavşakta hotel tabelası karşımıza çıkıyor ve 2 km olduğu yazıyor.

Tabelayı takip edip kolay bir şekilde Zajozd Parobka isimli hoteli buluyoruz. Ben resepsiyonla görüşmeye gidiyorum. Merve beni dışarıda bekliyor. Resepsiyondaki görevli hiç İngilizce bilmiyor. Arka tarafta pizza hazırlayan kızı çağırıyor. İki kişilik bir odanın fiyatının 120 zltoy olduğunu söyleyince aklıma bir fikir geliyor. Ücreti karşılığında hotelin bahçesine uygun bir yere çadır atıp atamayacağımızı soruyorum. Oda telefonuyla şefine soruyor. Herhangi bir ücret ödemeden gösterdikleri yere çadır kurabileceğimizi söyleyince bende onlara kahve ısmarlayacağımı söylüyorum.

turk-kahvesi
Türk Kahvesi

Dışarı çıkıyoruz, Merve çadırda ücretsiz konaklayabileceğimizi duyunca epey şaşırıyor. Çadırımızı kurup yemek pişirmeden hemen kahveleri hazırlayıp iki görevliye götürüyorum. Çok şaşırıyorlar. İçmek için su istediğimizde de bir şişe bedava su veriyorlar. Konaklama için herhangi bir ücret ödememek bütçemiz için güzel bir artı. Artık yemek vakti çok acıktık. Merve menemen hazırlıyor. Bende çadırımızın içerisini toparlıyorum. Menemeni afiyetle midelerimize indirdikten sonra artık dinlenme zamanı.

Bugünle ilgili hazırladığımız videoyu aşağıdan izleyebilirsiniz.

Günlük yol bilgileri: Jalowce Camping – Zajozd Parobka Hotel 81km

Okuduğunuz ve izlediğiniz için teşekkürler 🙂