234

Tuna Nehri Bisiklet Turu | 7. Gün (Aschach an der Donau-Au an der Donau)

Tuna Nehri Bisiklet Turu | 7. Gün (Aschach an der Donau-Au an der Donau) 16.08.2017

Bugün ülkemizden ayrılıp yola çıkalı yedi gün oldu. Sabah erkenden uyandığımız için bu yedi gün bize fazla abartmış olamayayım ama 7 hafta gibi geçti. Sanki hiç bitmeyen bir gün yaşıyormuşum gibi…

Bu sabah yine erkenden uyandık. Hava biraz bulutluydu. Dün gece de rüzgar vardı. Yıkadığım eşyaların uçmaması için Barış onları gece topladı. Sabah eşyalarımızı heybelerin üzerine serip yola koyulduk.

Heybelerde Kıyafetler

Bugün yağmura yakalanacağımız belliydi. İki gündür interneti olmayan kampinglerde konakladığımız için hava durumuna bakamıyorduk. Hergüne sürprizle uyanıyorduk. Kamp alanından çıkıp 10 km kadar sürdükten sonra beklenen yağmur bizi yakaladı. Yağmurluklarımızı giyip bir saat kadar yağmurda devam ettik.

Yağmur durmuyordu. Biz de acıkmaya başlamıştık. Tuna Nehri üzerinde bulunan bir köprüden karşı kıyıya geçtik. Yanımızda bulunan kuruyemişlerden atıştırdık. Yakında bulunan Ottensheim isimli kasabada meydanda bisikletçilerin tercih ettiği bir kafede kahvaltımızı yaptık. İki gündür internet bulamayanlar olarak küçük kasabanın meydanında internet olduğunu görünce burada bir saat zaman geçirdik.

Linz Yollarında

Artık bisiklet yolu tabelalarında Viyana’yı görmeye başladık.

Viyana Tabelası

Yakınımızda Avusturya’nın üçüncü büyük şehri olan Linz vardı. 9 km sonra Linz’e vardık.

Linz Girişi

Linz büyük ve güzel bir şehir. Üç saat kadar Linz’de zaman geçirdik.

Linzden Hatıra

Linz’e gelip ünlü turtayı yemeden gitmek olmazdı.

Linz Turtası

Bir hatıra olarak magnet almayı düşündük ancak magnet fiyatları 5€ olunca vazgeçip saat 15.30 gibi yola koyulduk.

Barış ve Bulutlar

Yollar çok güzel, bisiklet yolu hiç kopmuyor, saygı var, her yer yemyeşil gibi sözleri birbirimize daha az söylemeye başladığımızı fark ettik. Bu söylediğim yolun kötüleştiği gibi anlaşılmasın. Artık yollar normal geliyordu, alışmıştık.

Küçük Kasabadan Geçerken

Sakin, huzurlu yollardan devam…

Bisiklet Yollarında

Yolda Mauthausen An Der Donau isimli yerde Yahudi toplama kampı olduğu yazıyordu. Ancak maalesef ki ziyaret saatlerini kaçırmıştık.

Mauthausen Memorial

Yolumuza devam edip Au Der Donau’da bulunan şu ana kadar gördüğümüz en güzel ve en büyük kamp alanına geldik. Au Der Donau Kamping bir gece, bir çadır ve iki kişiye internet dahil 20.50€ ödeme yaptık. Kamp alanı o kadar büyük ki broşür verip alanın tanıtımını yapıyor. Ayrıca alanın girişinde şifreli kapı var.

Oyun Parkı 2

Ayrıca yanında yine büyük ve değişik oyun aletleri bulunan bir çocuk oyun parkı vardı.

Oyun Parkı

Çadırımızı kurup yerleştik. Duş ve tuvaletler yeni yapılmış, renk uyumu ve temizliği gerçekten övgüyü hak ediyor.

İşlerimizi bitirdikten sonra yemeğimizi hazırlamaya başladık. Menümüz soslu makarna ve çorba 🙂

Akşam Yemeği

Sakinlik içerisinde hava kararınca kamp alanındaki diğer insanlar gibi bizde beş yüz milyon yıldızlı hotelimize geçtik. 🙂

Günlük yol bilgileri: Aschach an der Donau – Au an der Donau arası 73 km

Video

Tuna Nehri Bisiklet Turumuzun 6 ve 7. gününü içeren videomuzu aşağıdan izleyebilirsiniz.