372

Tuna Nehri Bisiklet Turu | 6. Gün (Passau-Aschach an der Donau)

Tuna Nehri Bisiklet Turu | 6. Gün (Passau-Aschach an der Donau) 15.08.2017

Bu sabah Passau’da saat 07:00 civarı uyandık. Manzaramız küçük bir akarsuya ve göz dolduran yeşilliğe bakıyor. Daha çadırdan çıkarken içimizi harika bir güne uyanmanın huzuru kapladı. İçimizde bugünün de güzel geçeceği hissini uyandırdı.

Çadırın Kapısından

Geceden hazırladığımız çantalar sayesinde bugün yine istediğimiz sürede eşyalarımızı toparlamamızı sağladı. 40-45 dk gibi bir sürede toparlanarak kamp alanından ayrıldık. Bugün Almanya’dan ayrılıp, gün içerisinde hiç fark etmeden Avusturya sınırlarına gireceğiz.

Passau Camping

Önce şehir meydanına giderek internetteki bazı ödeme işlemlerimizi hallettik. Sonra son kez yakında turist information var mı diye haritadan baktık. Şanslıydık, büro görevlisi ile aynı anda orda olduk. Buradan Passau- Viyana arasını gösteren harita aldık. Verdikleri harita gerçekten çok ayrıntılı. Bizim işimize epey yaradı. Kalacak yerlerden, geçilebilecek köprülere ve ünlü yiyeceklere kadar herşey yer alıyor. Ancak şunu da söyleyebiliriz ki bu mesafe arasını haritasız da çok rahat gidebilirsiniz. Çünkü rota üzerinde çok fazla bisikletli var ve o kadar çok işaretleme var ki yolu kaybetme ihtimaliniz yok.

Yol İşaretleri

Tuna Nehri Bisiklet Rotasının Yol İşaretleri

Tuna Nehri Bisiklet Turu Yol İşaretleri

Özellikle bugün çok fazla bisikletli gördüğümüz için daha da bir mutlu ve motivasyonumuz yüksek olarak sürdük. Passau-Viyana arası Tuna Nehri bisiklet rotasının en ünlü kısmı bu nedenle turcuların yanında günlük olarak aileler, arkadaş grupları, çocuklarıyla ve hatta evcil hayvanlarıyla dahi bisiklet süren çok kişi vardı.

Artık rutinimizi oluşturduk. Sabah istediğimiz sürede hazırlanıyoruz. Belirli bir süre bisiklet sürüyoruz ardından beğendiğimiz yerde kahvaltımızı yapıyoruz. Bugünde saat 11:30 civarı kahvaltı yapmak için durduk. Yumurtalarımız propan ocağımızda kaynarken bir yandan da domates, salatalık, peynir vs hazırladık. Güzel bir şekilde hem dinlendik hem kahvaltı yaptık.

Tuna Nehri Kahvaltı

Sonra toparlanarak nehir yanından alabildiğine gözümüzü dolduran harika bir yeşillikte sürdük. Hava güneşli ve çok güzeldi.

Yeşil ve Güneşli Günlerden

Harika bir yoldan devam ederken öğlen molamızı saat 15 civarında bişeyler içmek ve dondurma yemek için bisikletlilerin çok fazla olduğu bir cafede geçirdik. Cafenin bulunduğu yerde müstakil iki katlı bir ev ve hoş bir bahçesi vardı. Yan tarafta da kokusundan ve seslerinden anladığımız kadarıyla keçi ağılı vardı. Dondurmamı rahat bırakmayan arı ve o koku hala aklımda 🙂

Tuna Nehri Bisiklet Yolunda

Tuna Nehrinin iki kez muhteşem bir şekilde kıvrım yaptığı yerin yakınlarına kadar çok rahat geldik. Burdan sonra birçok bisikletlinin karşı taraf olan south banktaki (tam karşılar mı bilemiyorum ama güney yol diyeceğim) Schlögen’e geçmek için küçük bir tekneyi beklediğini gördük. Tura başlamadan önce görüştüğümüz gadinbillam ‘dan Fatih ile Behiye de bize burayı kullanmamızı söylemişti. O kadar kalabalıktı ki biz ancak ikinci tekneye binebildik ve kişi başı 2.50€ karşılığında Schlögen’e geçtik. Haritamızda da bu ve bunun gibi bir çok geçiş noktası işaretliydi.

Tuna Nehri Tekne Geçişi

İlerleyen günlerde güney yoldaki bisiklet rotasının öğlenden sonraki yakıcı güneşten korunmak için daha iyi olduğunu keşfettik çünkü bu taraf öğleden sonra hep gölgeydi:)

Tuna Nehri South Bank

Gölge olan yolun keyfini çıkarırken.

South Bank Gölge

Gölge Yol Barış

Bisiklet turumuz sırasında dikkatimizi çeken Tuna Nehri üzerinden aşağıdaki gibi bir sürü gemi geçmesiydi. Biz bunları nehir kruvaziyeri olarak adlandırdık.:)

Tuna Nehri Kruvaziyer

Saat 16:30 civarı Aschach yakınlarındaki Gasthof Camping Kaiserhof ’ta bir gece, bir çadır ve iki kişi 13€ ödedik. Duş ve çamaşır yıkama için extra jeton almak gerekiyordu. Ancak ben çamaşırları elde yıkamayı tercih ettim. Şimdi tek derdim sabaha kadar kuruyup kurumayacaklarıydı çünkü güneş etkisini yitirmeye başlamıştı. Sabahta nehir kenarında olduğumuz için epey kırağı oluyordu. Bu nedenle de çamaşırları öğlene kadar bisikletin herhangi bir yerlerine asarak rüzgarın etkisiyle kurutuyorduk.

Tuna Nehri Bisiklet Turu Haritası

Duş jeton ile çalışıyor. Resepsiyondan jeton almanız gerekiyor. Duşlarımızı aldıktan ve eşyalarımızı yerleştirdikten sonra ocakta çorba ve makarna yaptım. Barış bulaşıkları yıkarken bende mis gibi Türk kahvesi yaptım. Nehrin yanındaki bankta oturup, kahvelerimizi güneşin batışıyla yudumladık. O an bu huzuru çok özleyeceğimizi ve İstanbul’un hiç aklımıza gelmediğini farkettim. O stresler, koşuşturmalar, sinirlenmeler, tedirginlikler, huzursuzluk vs hiç aklıma bile gelmiyordu. Bu turda gerçekten ruhum dinleniyordu. Bu nedenle bisiklet sürmek bizi hiç yormuyordu. Zaten yol nehir gibi öyle güzel akıyordu ki gittiğimizi bile farketmiyorduk. Çoğu zaman Barış şu kadar km oldu deyince “o kadar oldu mu ya” diyordum.

Bisiklet Yolu

Gözlerimin gördüğü bu yeşilliği, bu doğa harikası rotayı nasıl, hangi kelimelerle anlatabilirim ki diye not almışım defterime…

Yol bilgileri: Passau- Aschach yakınları 60 km

Video

Tuna Nehri Bisiklet Turumuzun 6 ve 7. gününü içeren videomuzu aşağıdan izleyebilirsiniz.