Ukrayna – Polonya – Almanya – Çekya Bisiklet Turu | 15. Gün Dresden – Decin (10.09.2018)

Almanya

Bugün Almanya’daki son günümüz. Muhtemelen öğleden sonra Çekya’ya geçmiş olacağız. Çekya’nın Decin şehrinde bulunan kamp alanlarından birinde kalmayı planlıyoruz. Prag’a kadar Elbe Nehri’ni takip edeceğiz. Dün söylemeyi unuttum. Kirli eşyalarımızı Ryan’a bırakmıştık. Tüm eşyalarımız tertemiz yıkandı. Sabah 06.30 civarında Dresden’deki evimizde uyanıyoruz. Çantalarımızı hazırlarken kahvaltıyı evde yapmaya karar veriyoruz. Doyurucu bir kahvaltının sonrasında yola çıkma zamanı geldi. Saat 8.10 evden ayrılıp Elbe Nehrine doğru yola çıkıyoruz. Nehre ulaşana kadar neredeyse kesintisiz bisiklet yolundan pedallıyoruz.

Dresden’deki evimizde kahvaltı
Masmavi gökyüzü ve mutluluk

Nehre çıkar çıkmaz eski anılarımız gözümüzde canlanıyor. 2017 yılında yaptığımız Tuna Nehri Bisiklet Turu gerçekten harika geçmişti. Kıyafetlerinden öyle gözüküyor ki birçok kişi bisikletle işe gitmek için bu bisiklet rotasını kullanıyor. İşe böyle bir rotadan hem de bisikletle ulaşmak ne kadar da keyiflidir. Özendik valla. Yavaş yavaş Dresden’den çıkış yapmaya başlıyoruz.

Sosyal medyadan bizi hala takip etmeyen var mı?
Elbe Nehri

Elbe Nehri bisiklet yolunda bazı yerlerde karşı kıyıya geçmek için küçük tekneler bulunuyor.

Elbe Nehri feribot geçişi
Elbe Nehri bisiklet yolu

Sık sık Tuna Nehri Bisiklet Turumuz ile ilgili konuşarak hem karşılaştırıyoruz, hem de eski günleri bol bol anıyoruz. Bazen yanımızdan grup halinde turcular geçiyor, bazen rehberli turlar geçiyor. Merve en çok köpeğini sepete veya römorkuna koymuş kişilere bayılıyor. Elbe Nehri bisiklet yolu çok güzel işaretlenmiş. Rotayı kaybetmeniz mümkün değil!

Elbe Nehri bisiklet yolu tabelası
Elbe Nehri

Elbe Nehri bisiklet yolu üzerinde mola vermek için birçok yer bulunuyor. Sakinliğin ve huzurun tadını çıkarmak istiyoruz ve gördüğümüz ilk güzel yerde duruyoruz. Elma ve kuruyemiş molası.

Elbe Nehri’nde harika manzaralar
Elbe Nehri bisiklet turu

Nehrin karşı kıyısında bulunan kayalar çok dikkatimizi çekiyor. Çok değişik şekillere sahipler. Bir yerinde sanrım en üstünde önemli bir yer bulunuyor. İki kocaman kayanın arasına köprü yapılmış ve orada bizim görebildiğimiz kadar çok fazla insan bulunuyordu.

Elbe Nehri değişik kayalar
Elbe Nehri bisiklet yolu

Bazen Elbe nehriden biraz uzaklaşıyor az da olsa tırmanmaya başlıyoruz. Yolumuzun tamamı ağaçlarla kaplı. Sonra tekrar tren yolunun üzerinden geçip kendimizi Elbe Nehri kıyısında buluyoruz.

Elbe Nehri bisiklet turu hemzemin geçit
Tren yolunu geçtikten sonra

Rotamız üzerinden o kadar çok tren geçiyor ki… Ülkemizde de tren yollarının bu kadar aktif kullanılmasını diliyoruz.

Elbe Nehri bisiklet yolu

Bazen öyle yollardan geçiyoruz ki. Sanki bisiklet yolu için ağaçlar bir tünel yapmış.

Elbe Nehri bisiklet yolunun tamamı asfalt değil. Yol bazen çok küçük taşlı yola dönüşebiliyor. Fakat bu durum hiç rahatsızlık vermiyor.

Elbe Nehri bisiklet turu

Yavaş yavaş acıkmaya başlıyoruz. Aramızda şöyle güzel keyifle yemek yiyebileceğimiz bir yer bulsak da yemek yesek derken çok geçmeden bizim için harika bir yer buluyoruz. Hemen mutfak malzemeleri masaya çıkıyor ve hazırlıklar başlıyor. Menümüzde makarna var. Bazı yemeklerin lezzeti kimle, nerede ve nasıl yenildiğine göre değiştiğine inananlardanım. Bu da böyle öyle güzel anlardan biri. Üzerine de bir Türk kahvesi keyfi. Anlatırken bile tekrar canım çekti. Buradan bol bol hatıra topluyoruz.

Yemek hazırlanıyor
Elbe Nehri kıyısında öğle yemeği
Elbe Nehri kıyısı
Elbe Nehri bisiklet turu

Video çekerken karşı kıyıda bir şey fark ediyoruz. Almanya, Çekya ve Avrupa Birliği bayrağı var. Karşı kıyımız artık Çekya. Bizim de pek fazla yolumuz kalmadı. Birazdan Almanya’da ayrılıp, Çekya’ya geçiş yapacağız.

Çekya’ya Bisikletle Geçiş

Çok geçmeden Çekya sınırına ulaşıyoruz. Şengen Bölgesinde olduğumuz için arada herhangi bir sınır kontrolü bulunmuyor. Böylece turumuzun son ülkesine giriş yapmış oluyoruz. Ayrıca bu bize sona doğru yaklaştığımızı fark ettiriyor.

Almanya – Çekya sınır geçiş

Çekya’ya girer girmez bisiklet yolu tabelaları değişiyor fakat takip ettiğimiz “e” işareti devam ediyor. Ayrıca Elbe Nehri’nin ismi Labe oluyor. Sınırı geçer geçmez üzerimizdeki Euro bölgesi baskısı kalkıyor. Yol kalitesinde pek fazla değişiklik olmuyor. Sınırı geçtikten 15 km sonra saat 16.30 gibi Decin şehrine varıyoruz.

Çekya tarafındaki Elbe Nehri bisiklet yolu tabelaları

Almanya’dan sonra buralar pek bir bakımlı gözükmüyor ayrıca araç sürücüleri de çok dikkatli ve sabırlı değiller. Elbe Nehri üzerine bulunan bir köprüden şehre giriş yapıyoruz. Hemen köprünün bitiminde solda Turist Information bulunuyor. Bisiklet yolu hakkında yardımcı olmak için elinden gelen her şeyi yapıyorlar ve çok sıcak kanlılar. Elbe Nehri’nin Çekya’da kalan kısmı için oluşturulmuş haritalardan veriyorlar.

Elbe Nehri Çekya tarafı

Decin şehrinde merkeze yakın bir kamp alanı bulunuyor. Fakat daha saat erken biraz daha ilerleyip şehrin çıkışında bulunan bir kamp alanında kalmaya karar veriyoruz. Formule Hotel isimli kamp alanına ulaştığımızda saatimiz 17.40’ı gösteriyor. Tam kamp alanına ulaşırken sert bir rampa bizi yıpratıyor. İki kişi, bir gece ve bir çadır için pazarlıkla birlikte 200 Koruna ödeme yapıyoruz. (Yaklaşık 7,7€ )

Hotel Formule
decin
Akşam yemeğimiz Decin

Bugünle ilgili hazırladığımız videoyu aşağıdan izleyebilirsiniz. Abone olmayı unutmayın:)