Ukrayna – Polonya – Almanya – Çekya Bisiklet Turu | 11. Gün Wroclaw – Legnickie Pole (06.09.2018)

Bugün Wroclaw’dan ayrılacağız. Sabah 06.30 gibi gözlerimizi açıyoruz, toparlanma zamanı. Eşyalarımız hazır, hep birlikte kahvaltı yapıyoruz. Güzel bir kahvaltının sonrasından evden çıkarken Janek bize zorda olsa kendisinin seçtiği küçük bir oyuncağı veriyor. İnşallah oyuncağın başına bir şey gelmeden İstanbul’a götürüp fotoğraf çekeceğiz. Ayrılıklar hüzünlü oluyor. Sanki uzun zamandır birlikte olduğun dostundan ayrılıyormuşsun gibi. Ama dünya küçük elbet bir yerlerde sevgili dostlarımızla yolumuz tekrar kesişecek. Bugün planımız Legnickie Pole yakınlarında bulunan kamp alanına ulaşmak.

Wroclaw

İki günün ardından yine yollardayız. Önce şehir merkezine bisikletlerimizle son kez gitmeye karar veriyoruz. Tam şehir meydanına girmeden önce bir merhaba dedi fakat biz yanından geçmiş olduk. Sonra döndük ve konuşmaya başlıyoruz. Bize epey düzgün bir Türkçe ile “merhaba benim adım Emil” diyor ve ayaküstü biraz konuşuyoruz. Bayrakların olumlu etkisini tur boyunca sürekli görüyoruz. Bu tanışmada bu anlardan biriydi. Sonra şehir meydanında yüklü bisikletlerimizle birlikte birkaç fotoğraf çekildikten sonra tekrar yola çıkıyoruz.

Wroclaw meydan

Şehir merkezinden yolumuza doğru kolayca yola çıkmaya başarıyoruz. Normalde bisikletleyken başaramadığımız bir durum 🙂  Şehir çıkışında havalimanına yakın bir alanda Lidl Marketten öğlen yemeği için yanımıza bir şeyler alıyoruz. Tabikide fırın bölümünden Merve’nin en sevdiği şey olan Alman pastası da almadan geçmiyoruz. Havalimanının yanından geçerek yolumuza bir süre bisiklet yolundan devam ediyoruz.

Wroclaw – Legnickie Pole arası yollar

Bugün sürekli çok küçük yerleşim yerlerinden geçiyoruz. Yol kalitesi de pek iyi sayılmaz. Bu taraflar neden bilmiyorum ama evler ve çevresi çok bakımlı değildi. Bakkal var ama çok küçük ve yetersiz. Bu turumuz boyunca en durgun ve yoldayken çok keyif almadığımız gün bugündü.

Yolun bir yerinde bulduğumuz gölgede kısa bir mola veriyoruz. Hava çok sıcak ve az sayıda bulunan gölgede dinlenmek çok iyi geliyor.

Bulutlar ve Merve
Yollar ve Barış
Yollar ve Merve

Legnickie Pole isimli kasabada bulunan kamp alanına tahminimizden erken varıyoruz. Eğer 10 km daha uzakta bir kamp alanı olsaydı oraya gitmeyi düşünmüştük ama maalesef tek seçeceğimiz burası.

Legnickie Pole Camping

Kamp alanına giriyoruz, resepsiyon kapalı ve bizden başka kamp kuran kimse yok. Merve böyle yerlerde biraz tedirgin oluyor. Nihayet kamp alanı biz çadırımız kurup yerleştikten sonra ilk olarak iki motorcu sonrasında karavan derken biraz daha kalabalık olmaya başlıyor.  Kamp yerine erken gelmek ve biraz keyif yapmak gerçekten güzel oluyor. Sonunda resepsiyondaki görevli de geliyor ve iki kişi, bir çadır ve bir gece için 32 Zloty ödeme yapıyoruz.

Videolarımızdaki “Bugünün özetini bizden dinleyin” kısmını hazırlamadan önce bir hatıra pozu verdik. 🙂

Bugünün özetini bizden dinleyin 🙂

Akşam yemeğimizde makarna ve çorba var. Hava kararmadan yemeğimizi yiyiyoruz. Artık dinlenme zamanı. Ben erkenden uyuyorum.

Miss gibi çorba

Bugünle ilgili hazırladığımız videoyu aşağıdan izleyebilirsiniz.