Ukrayna – Polonya – Almanya – Çekya Bisiklet Turu | 10. Gün Wroclaw (05.09.2018)

Güzel bir uykunun sonrasında sabah sekiz gibi Jerzy ve Agata’nın evinde uyandık. Jerzy sabah erkenden işe gittiği için sadece Agata ile birlikte kahvaltı yapacağız. Daha sabahtan neşemiz ve keyfimiz yerinde. İçeriğinde çok fazla tatlı olmayan güzel bir kahvaltıyla güne başlıyoruz. Agata kahvaltıda şehrin gezilip görülecek yerlerini ve nasıl gideceğimizi tarif ediyor. Kahvaltının üzerine Merve yanımızda taşıdığımız Türk kahvesinden hazırlıyor. Agata gerçekten Türk kahvesini çok sevdi. Kahvelerde içildiğine göre Wroclaw keşfine hazırız. Çıkarken evin anahtarını da bize veriyor. 4 numaralı tramvayla şehir merkezine kolayca ulaşıyoruz.

Agata ve Zosha ile birlikte kahvaltı sonrası Türk kahvesi keyfi

İlk olarak dün akşamda geldiğimiz Wroclaw meydanına gidiyoruz. Polonya’da şehir meydanlarına Rynek deniliyor. Yayalaştırılmış büyük bir alan. Dikdörtgen şekinde etrafında dönebiliyorsunuz. Hemen hemen tüm binalar farklı renklere boyanmış buda ayrı bir güzellik katıyor. Bu alanda bol bol fotoğraf ve video çekip hatıra topluyoruz.

Wroclaw şehir meydanı

Wroclaw şehir meydanından sonra daha görülecek yerler var. Odra Nehri üzerinde oluşmuş küçük bir adaya doğru ilerliyoruz. Wroclaw Üniversitenin önünden geçiyoruz. Adaya gelmeden hemen önce nehir üzerinde tur yapabileceğimiz teknelerin de küçük bir limanı var. Ayrıca bu adada kilise ve rahibe okulu bulunuyor.

Wroclaw
Wroclaw ada girişindeki köprü
Wroclaw kilise girişi
Odra Nehri
Odra Nehri ve Merve

Bir şehri keşfetmenin en güzel yolu sokaklarında kaybolarak yürümek. Adadan ayrılıp farklı bir köprüden karışı kıyıya geçiyoruz.

İçerisinden nehir geçen şehirleri çok seviyoruz. Çünkü doğduğumuz ve büyüdüğümüz şehirde de nehir var ve Edirne’yi güzelleştiriyor.

Odra Nehri

Nehir kıyısında yürüyerek bu kez farklı bir yoldan şehir merkezine doğru gitmeye karar veriyoruz. Yolumuzun üzerinde sabit kurulmuş, kapalı bir pazar yeri gibi bir alan dikkatimizi çekiyor ve içeri giriyoruz. Bu alanın ismi Hala Targowa.

Wroclaw Hala Targowa

İçeride yok yok, manav, lokanta, şarküteri, kahve, kıyafet, hediyelik ne ararsan var. Aklımızda Jerzy ve Agata için bir cezve almak ve kahvemizi onlara bırakmak var. Sanırım tam aradığımız yeri bulduk. İçeride bir tur attıktan sonra cezve buluyoruz ama satılık değil. Tam üst kata doğru çıkacakken Türk bayrağı görüyorum. Her ne kadar da yurtdışında Türk esnaflarla güzel anılarımız olmasa da yine de gitmeye karar veriyoruz. İşletmenin sahibi çok neşeli bir aile. Turecki Market isimli yeri Fikret amca, Fatoş teyze ve kızı Dilara ile birlikte işletiyorlar. Türk ürünleri satıyorlar. Dükkanda konuşurken yanlarında arkadaşları Ayhan abi de var. Şehrin gezilecek yerleri ve Polonya hakkında biraz konuştuktan sonra ev sahiplerimiz için hediye cezve ve kahve alıyoruz. Karnımız acıkmıştı Fikret amca bize yemek sipariş etme konusundada yardımcı oluyor. Polonya’da esnaf lokantasında yemek sipariş etti ve sonra vedalaşıyoruz.

Wroclaw Turecki Market

Yemekten sonra tekrar şehir meydanına doğru gitmeye karar veriyoruz. Meydana giderken gün boyunca sokaklarda gördüğümüz cüce heykellerden birkaç tane daha görüyoruz. Wroclaw’da sayıları 1200’ü bulan cüceler şehrin adeta sembolü olmuş.

Wroclaw cüceler

Öğrendiklerimize göre Çekya’da döviz değiştirmek tehlikeli bir durum. İnternette bununla ilgili yazı okumuştuk, Dilara da bizi uyarınca Çekya’da döviz değiştirirken dolandırılmak veya paramızı çok düşük kurdan değiştirmek istemediğimiz için Polonyadayken değiştirmeye karar verdik.

Wroclaw şehir meydanı

Bu işimizi de hallettiğimize göre şimdi Merve için dondurma zamanı. Sonra meydanda bir tur daha atıp eve doğru yola çıkıyoruz.

Eve vardığımızda sadece Jerzy ve çocuklar evdeydi. Jerzy bize lezzetli bir akşam yemeği hazırladı. Bizde elimizden ona geldiğince yardımcı olduk. Sonra Agata’da geldi. Akşam yemeği menümüz köfte, patates püresi ve elma salatası. Birlikte şarap içtik, bize yaptıkları Tacikistan ve Kırgızistan turlarında yaşadıklarını anlattılar. Biz de bizim yaptığımız bisiklet turlarımızdan bahsettik. Bize “Atatürk kimdir? “Diye sordular. Dilimizin döndüğünce en iyi şekilde Atatürk’ü anlatmaya çalıştık. Yarın sabah Janek bize oyuncak verecek ve o oyuncağını İstanbula götüreceğiz.

Jerzy ve Agata

İki çocukla hayat kolay değil ama üstesinden geliyorlar, başarıyorlar. Olay kafada bitiyor. Çok güzel bir akşam geçirdik. Yarın için bize ev yapımı çilek reçeli ve erik reçeli verdiler. Buradan kendilerine tekrar çok teşekkürler.

Bugünle ilgili hazırladığımız videoyu aşağıdan izleyebilirsiniz.

Bugün yürüyerek gezdiğimiz için günlük yol bilgisi paylaşamıyoruz. 🙂